Rialtóir Digiteach: CICT
Tá CICT (an Coimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí) freagrach as dlíthe maidir le hiomaíocht, cosaint tomhaltóirí agus sábháilteacht táirgí agus tá ról nua aige i rialáil dhigiteach agus sonraí.
Siopadóireacht Ar Líne: Cabhraíonn siad le tomhaltóirí cinntí eolacha a dhéanamh le linn dóibh a bheith ag siopadóireacht ar líne, agus cinntíonn siad go leanann áiteanna margaidh na rialacha, amhail faisnéis trádálaithe a bhailiú sular féidir leo earraí a dhíol ar a n-ardán. Gníomhaíonn siad nuair a chuireann trádálaithe ar míthreoir tomhaltóirí nó nuair a dhéanann siad dúshaothrú orthu, nó nuair nach nochtann tionchairí meán sóisialta fógraí ina gcuid postálacha meán sóisialta. Déanann siad cearta do cheannacháin dhigiteacha amhail seirbhísí sruthaithe a fhorfheidhmiú freisin.
Sábháilteacht táirgí: Tá siad freagrach as sábháilteacht táirgí tomhaltóirí neamhbhia, amhail bréagáin, trealamh leanaí agus gléasanna leictreacha ísealvoltais, lena n-áirítear earraí a ceannaíodh ar líne. Cuireann siad tomhaltóirí ar an eolas maidir le táirgí mídhleathacha nó baolacha trína mbunachar sonraí um tháirgí aisghairthe agus trína gcainéil mheán sóisialta.
Roinnt Sonraí agus Ardáin Chothroma ar Líne a Spreagadh: Déanann siad monatóireacht ar roinnt sonraí cothrom agus deonach idir ghnólachtaí. Chomh maith le sin, cuireann CICT timpeallacht intuartha agus cothrom chun cinn do thrádálaithe a úsáideann ardáin ar líne chun earraí nó seirbhísí a dhíol le tomhaltóirí. Pléann siad leis an gCoimisiún Eorpach nuair is gá maidir le fiosrúcháin a bhaineann le hardáin mhóra amhail cuideachtaí meán sóisialta. Beidh siad freagrach as a chinntiú gur féidir le húsáideoirí rochtain a fháil ar shonraí ó tháirgí nasctha amhail gléasanna cliste tí agus gur féidir leo na sonraí sin a roinnt.
Cainéil líne cabhraí CICT
Cabhraíonn a gcainéil líne cabhraí le tomhaltóirí a gcearta a thuiscint agus úsáideann siad mar bhonn eolais dár bhfoirne forfheidhmithe agus abhcóideachta. Seo roinnt samplaí de ghearáin a fhaigheann siad:
- Cheannaigh mé táirge ar líne a chuaigh trí thine nuair a phlugáil mé isteach é. Céard ba cheart dom a dhéanamh?
- Cheannaigh mé teilifís ar líne agus níltear ag ligean dom é a thabhairt ar ais. Deir siad nach bhfuil sé briste agus, mar sin, nach gá dóibh glacadh leis. Céard iad na cearta atá agam?
- Teastaíonn uaim mo shíntiús ar líne a chur ar ceal ach rinneadh é a athnuachan go huathoibríoch. Céard is féidir liom a dhéanamh?
- Chonaic mé postáil ó thionchaire inar labhair sí faoi tháirge smididh a cheannaigh mé. Níor thuig mé go dtí ina dhiaidh sin gur léi féin an ghnólacht agus bhraith mé gur cuireadh an dallamullóg orm mar shíl mé gur fíorléirmheas a bhí ann. Céard is féidir liom a dhéanamh?
- Cheannaigh mé rud éigin ó áit mhargaidh ach ní fios dom cé hé an trádálaí agus níl aon sonraí ar an leathanach táirge ar líne. Cén chaoi ar féidir liom fáil amach cé leis is gá dul i dteagmháil?
Le haghaidh tuilleadh faisnéise, féach ar na leathanaigh Cearta Tomhaltóirí agus Airgeadas Pearsanta ar a shuíomh gréasáin: www.ccpc.ie/consumers.